donderdag 29 mei 2014

female version of Into The Wild


TRACKS
Na het zien van deze trailer wist ik: deze film MOET ik zien want (1) de muziek alleen al bezorgde me weer eens kippenvel (weer M83 natuurlijk) (2) de film is  á la Into the Wild, één van m'n favo films (3) maar dan een vrouwelijke versie (4) het is waargebeurd en (5) het speelt zich af in Australië. 
Reden genoeg dus om te gaan, en vanavond heb ik hem gezien in Lumière in Maastricht, wat trouwens ook mijn eerste keer was (shame on me), en zeker voor herhaling vatbaar.
En ja, Tracks is een dikke vette aanrader. Zoals ik al zei, het verhaal is vergelijkbaar met dat van Chris McCandless bij Into the Wild, maar nu gaat het over een vrouw die in haar eentje van de oostkust van Australië naar de westkust wil trekken door de Australische woestijn, met haar hond en een stel dromedarissen. 
De film is echt impressive, vooral omdat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, namelijk dat van Robyn Davidson. Later kwam ik erachter dat zij er ook een boek over heeft geschreven, die ik waarschijnlijk nog wel eens ga lezen (nadat ik Into the Wild van Jon Krakauer uit heb, daar ben ik namelijk ook nog steeds in bezig - so much to do, so little time).
Robyn Davidson heeft haar verhaal geschreven aan de hand van foto's die gemaakt zijn door fotograaf Rick Smolan, voor National Geographic Magazine. 



Anyway, bring your asses over to the cinema.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten